مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 07:202022-11-16اقتصادي

خبر خوب|مازندران عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان


تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر تلفات غیرعادی در جمعیت طیور بومی و صنعتی در مازندران نداشتیم که تاییدی بر بروز آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باشد.

- محمدحسن گلپایگانی مدیرکل دامپزشکی مازندران امروز درباره وضعیت می توانند با خیال راحت و اطمینان از سلامت مواد پروتیینی بسته بندی شده موجود در بازار نسبت به تهیه و مصرف آن اقدام کنند.

گلپایگانی با تاکید بر اینکه با توجه به در پیش بودن فصل سرما متصدیان واحدهای صنعتی باید سیستم های قرنطینه ای را تشدید کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به مشترک بودن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با انسان تاکید داریم مرغ مصرفی را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی بصورت بسته بندی شده تهیه و در هنگام خرید به لیبل محصول توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: استفاده از دستکش در هنگام شست وشو و آماده کردن مرغ  از جمله مواردی بوده که شهروندان برای حفظ سلامتی خود به آن توجه داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران، عرضه مرغ زنده در بازار های محلی و فروش انواع ماکیان فاقد هویت در بازارهای سنتی توسط افراد دستفروش را از جمله عوامل پرخطر برای فعالیت این ویروس برشمرد و هشدار داد مردم از خرید مرغ فله و یا مرغ زنده جدا پرهیز کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوب|مازندران عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

خبر خوب|مازندران عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان